Många försäkringsbolag erbjuder nästan identiska lösningar och de flesta har en centraliserad organisation. Länsförsäkringar består av 23 självständiga bolag runt om i Sverige där alla beslut fattas lokalt, på kundens hemmaplan. De ägs också av sina kunder och investerar mycket i samhället på lokal nivå. Därför kan Länsförsäkringar med rätta säga att de står sina kunder nära. På riktigt.
LÄNSFÖRSÄKRINGAR — FÖR ALL TID
Vi fick i uppdrag var att ta fram ett nytt kommunikationskoncept som förmedlar Länsförsäkringars sanna själ. “För all tid” syftar på Länsförsäkringars ständiga närvaro i sina kunders liv – både geografiskt och genom livets alla skeden.
Kärnan i konceptet var ett emotionellt manifest som lanserades i en rikstäckande kampanj som innefattade allt från Film, OOH, Print, SoMe och Kampanjwebb.
För att särskilja vårt manifest och stärka bilden av Länsförsäkringars unika närhet till sina kunder använde vi oss av ett dokumentärt narrativ. Som vykort från hela Sverige och ögonblick från våra kunders liv.
FÖR ALL TID — SHORT 1
FÖR ALL TID — SHORT 2